18 Temmuz 2014 Cuma

İstanbul -Sarıyer / Atatürk Arboretumu -Ağaç Müzesi ( Atatürk Arboretum , A Living Tree and Plant Open Air Museum )


Atatürk Arboretumu İstanbul’un Sarıyer ilçesinebağlı Bahçeköy’de bulunmaktadır.
Canlı bitki müzesinde 2 bin civarında farklı çeşit bitki var.Bütün ağaçların üzerinde bitkinin türünü gösteren birer etiketi var.
Atatürk Arboretumu'nda toplam 3 adet gölet bulunmaktadır.Göletlerde yüzen ördeklere,kaplumbağalara rastlayabilirsiniz.


Atatürk Arboretumu,Orman Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hayrettin KAYACIK’ ın 1949 yılında Orman Genel Müdürlügü’ne Bahçeköy’de bir arboretum kurma önerisinin uygun karşılanmasıyla oluşturulmuştur.

Arboretum Nedir?
Arboretumlar bilimsel araştırma ve gözlem amacıyla orijini ve yaşları belli, her biri doğru ve dikkatli bir şekilde bir araya getirilmiş olan çoğunluğu ağaç ve diğer odunsu bitki taksonlarının uygun seçilmiş alanlarda yetiştirilip sergilendiği tabiat parçalarıdır. Başka bir açıdan bakıldığında arboretumlar eğitim ve bilimsel yanları ağır basan bilgi, emek ve sabırla meydana getirilmiş birer canlı bitki müzeleridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder