3 Eylül 2014 Çarşamba

Yalova / Baltacı Köşkü, "Atatürk ve Çocuk Müzesi" ne Dönüştürüldü ( Ataturk House and Children's Museum )







1929 yılında Atatürk’ün emri ile Yalova'da inşa edilen, Atatürk'ün Sığırtmaç Mustafa ile sohbet ettiği çiftlikte bulunan,zaman zaman kaldığı Baltacı Köşkü, "Atatürk ve Çocuk Müzesi"ne dönüştürüldü.Müzenin açılış kurdelesi etkinliğe katılan çocuklar tarafından kesildi.Müzede, ülkenin geleceğini çocuklara emanet eden Atatürk'ün onlara duyduğu sevgi, Yalovalı Sığırtmaç Mustafa ile karşılaşması ile manevi evlatları gibi konu başlıkları, dijital, mekanik ve interaktif tasarımlarla bulunuyor. Özellikle çocukların, Atatürk'ü daha yakından tanıması amaçlanıyor.

Sığırtmaç Mustafa,Yalova'nın bir köyündendir. Atatürk, Baltacı Çiftliği'nin oralarda atla gezintiye çıktığı bir gün rastladığı Mustafa ,Sığırtmaçlık yapıyordu. Sıska ve sıtmadan karnı şiş durumda idi. Paşa, bir süre sonra kendisini buldurup yanına getirtti; tanıştığında sıtma olan Mustafa’yı ailesinin onayını aldıktan sonra tedavi ettirdi ve okuttu. Sığırtmaç Mustafa'nın bir gazeteciyle söyleşisinden ; -Karşılaşmanın ardından yirmi dört saat geçmeden kendimi Şişli'deki Himaye-i Etfal (Çocuk) Hastahanesinde bulmuştum. Bana, orada çok güzel bakıyorlardı. Dört ay içinde tanınmayacak kadar değiştim. Yüzümün sarılığı kayboldu, iştahım geldi.Bir gece yarısı hiç unutmam,beni ziyarete Atatürk ,hastahaneye gelmişti (21/22 Eylül). -Hastahaneden çıktıktan sonra beni gene aratarak, Beşiktaş'ta 19'uncu İlk Mektebe yazdırdı. Beşiktaş'daki okula bir yıl kadar devam ettikten sonra Atatürk, beni Maçka'daki Fevziye Lisesine yazdırdı. Lisenin dokuzuncu sınıfında iken, imtihan vererek Kuleli Askerî Lisesine geçtim.



    


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder