14 Ağustos 2014 Perşembe

Çanakkale / Onsekiz Mart Üniversitesi Zooloji Müzesi ( University Museum of Zoology , Canakkale )













Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü 
koordinatörlüğünde Saklı Bahçe içerisinde bulunan Zooloji Müzesi 05.01.2013 tarihinde 
yapılmasına karar verilmiş, 12.02.2013 tarihinde tamamlanmıştır. 

Müzede omurgasız hayvanlar, balıklar, kurbağalar, sürüngenler, kuşlar ve memelilere 
ait yaklaşık olarak 300 den fazla örnek bulunmakta olup bu örneklerin bazılarının iskeletleri 
de sergilenmektedir. Genellikle doğada ölü olarak bulunan hayvanların preparasyonları 
yapılarak müzeye kazandırılmaktadır.
Başta üniversitedeki birçok bölüm olmak üzere okul öncesi, ilköğretim ve 
ortaöğretim öğrencilerine eğitim verilmektedir. Özellikle genç neslin hayvanlar hakkındaki 
bilgi ve araştırma yeteneklerinin gelişmesine aktif eğitim ve öğretim ile katkıda 
bulunmaktadır. Ayrıca insanların hayvanlar hakkındaki yanlış algılarını değiştirmek ve 
korunmalarına yönelik eğitimler verilmektir. Zooloji Müzesine randevu sistemi ile gelen 
konuklara uzman kişiler tarafından eğitim verilmektedir.
Kaynak ;biyoloji.comu.edu.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder